Att skriva ett brev

När du skriver ett brev till en kompis, måste du veta hur du ska börja och sluta brevet. Det tränade vi på i skolan idag.

Uppgift: Skriv ett brev till en kompis och berätta om ditt liv i Sverige. Du kan t.ex. skriva om hur du bor, om skolan, om din familj och dina grannar, om vad du gör när du är ledig osv. Tänk på hur du börjar och slutar brevet!

Skriv brevet på ett papper för att kunna visa mig det på måndag. Då ska vi prata mera om hur man skriver brev. Lycka till.

7 reaktioner på “Att skriva ett brev

  1. Jag heter Hani och bor i Gävle . Nu studerar jag på SFI C kurs och min familj bor tillsammans.jag har en grannar de är väldigt snälla därför att de är förstudie var mig.jag tycker mycket om att studerar därför att jag vill arbeta .hoppas vi ses snart Hälsar hani

  2. Hej Hani
    Hur mår du..Jag heter Osman och bor i kopparberg jag studerar på SFI det ligger i Lindesberg
    jag åker varje dag till Lindesberg

Svara på frågan här:

